14 dagen bedenktijd
Klantgericht
Gratis verzending (NL, BE ) vanaf €150
Direct uit voorraad leverbaar
Klantenservice

Bezorging tijdens de feestdagen

Hier vind je alle informatie over afwijkende aanlever- en bezorgdagen voor verschillende soorten post en pakketten (óók naar het buitenland). Het is belangrijk om hier rekening mee te houden. Dat voorkomt onnodige vertraging en te late bezorging.

https://www.postnl.nl/klantenservice/actuele-vertragingen/buitenland/

1 Bestellen
1.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Je hebt het product of de producten gevonden waar je naar op zoek bent. Dan is de volgende stap bestellen, maar hoe werkt dat nou bij Fonteintoilet.nl? Dat wordt hieronder in stappen kort uitgelegd.

Stap 1: Product selecteren

Je kiest het product dat je wilt hebben, bepaalt hoeveel je ervan wilt hebben en bekijkt of jouw bestelling zo compleet is. Om je daarbij te helpen hebben we bij fonteintoilet.nl de optie 'Maak je bestelling compleet' ingebouwd. Hierbij bieden we je suggesties om een volledige set te bestellen. De producten die hier aangeboden worden passen ook daadwerkelijk bij dit product. Als je dit hebt bekeken druk je op de knop 'In winkelwagen'.

Stap 2: Overzicht winkelwagen

Je ziet een overzicht van de artikelen die in jouw winkelwagen zitten en wat de bijbehorende prijs is. Als je denkt dat je nog iets mist dan kun je verder winkelen op onze site door middel van de navigatie, indien je aantallen wilt wijzigen kun je dit hier aanpassen, als je bestelling compleet is dan druk je op de knop 'Afrekenen'.

Stap 3: Betaalwijze & verzending

Je dient nu je gegevens in te vullen. Alle invulvelden met een sterretje (*) erachter zijn verplicht om in te vullen. Als je alle persoons- en adresgegevens hebt opgegeven dan selecteer je de manier van betaling. Je kan hier meer over lezen op onze pagina over betalen. Controleer na het selecteren van de manier van betaling de bestelling en accepteer de algemene voorwaarden. Druk daarna op de knop 'Bestellen en Betalen'.

Stap 4: Bestelling afronden

Je bestelling wordt nu verwerkt en eventueel kom je op de pagina om te betalen. Als dat proces is afgerond kom je terecht op een pagina waarop te zien is dat jouw bestelling is bevestigd. Ondertussen ontvang je ook een e-mail met daarin de bevestiging. Je ziet hier ook jouw bestelnummer in staan, deze heb je nodig als je nog vragen hebt of als je het product terug wilt sturen. Bewaar deze e-mail dus goed. De bestelling wordt zo snel mogelijk bij je geleverd.

1.2 Hoe wijzig ik mijn bestelling?

Indien je jouw bestelling wilt wijzigen dan vragen wij je om dit zo snel mogelijk na het plaatsen van jouw bestelling aan ons door te geven via [email protected]fonteintoilet.nl of ticket-formulier invullen via van uw account. Geef hierbij jouw naam en bestelnummer duidelijk door. Wanneer jouw bestelling in het magazijn al is verwerkt, kunnen we helaas niets meer wijzigen. Een bestelling met levering voor de volgende dag wordt automatisch verwerkt en daardoor is het wijzigen van jouw bestelling niet meer mogelijk

1.3 Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Wanneer je de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij je zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice per mail:  [email protected] of ticket-formulieren invullen via van uw account, tijdens de openingstijden. Wanneer jouw bestelling in het magazijn al is verwerkt, kunnen we helaas niet meer annuleren. Een bestelling met levering voor de volgende dag wordt automatisch verwerkt en daar is wijzigen of annuleren niet mogelijk. Je kunt in dit geval gebruik maken van de retourprocedure. Zodra jouw bestelling succesvol is geannuleerd komt jouw betalingsverplichting te vervallen. Jouw betaling wordt dan binnen 10 werkdagen teruggeboekt.

 

1.4 Product ruilen

Helaas kunt u geen product ruilen. U kunt rekening houdend met de retourvoorwaarden het product naar ons terugsturen en een nieuwe bestelling plaatsen.

1.5 Kan ik eerst een offerte ontvangen?

Wil je meerdere producten bestellen maar daar eerst een offerte voor ontvangen? Dat kan. Wij hebben dan een lijst nodig van de artikelnummers van de fabrikant en de omschrijving van het artikel. Deze kun je overnemen van onze website. De lijst kun je maken in Word of Excel en toevoegen aan jouw aanvraag via de offerte pagina. Na ontvangst van jouw aanvraag proberen wij je zo snel mogelijk de offerte toe te sturen per mail. Omdat onze prijzen al zeer scherp zijn, kunnen we je niet altijd een korting verlenen. Uiteraard kunnen we wel met je meedenken over de te bestellen producten.

1.6 Mijn bestelling is geannuleerd door fonteintoilet.nl, wat nu?

In enkele gevallen komt het voor dat wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren. Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:

- Het artikel is (toch) niet leverbaar.

- De adresgegevens zijn onduidelijk of incorrect

- Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het reeds betaalde bedrag terug.

2 Bezorgen
2.1 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

In de orderstatus van jouw bestelling kun je de bestelling volgen

Bij alle artikelen worden levertijden vermeld op de product pagina. Deze levertijden zijn onze geschatte levertijden we streven er naar deze leverdatum te halen. 

NL

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor PostNL thuisbezorging dan bezorgt PostNL Standard service je bestelling binnen 1-2 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Bezorgen grote artikelen 20 kg tot 40 kg per artikel

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor XXLpakket thuis bezorging dan bezorgt XXLpakket Standard service je bestelling binnen 2-3 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

BE

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor PostNL thuisbezorging dan bezorgt PostNL Standard service je bestelling binnen 4 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Bezorgen grote artikelen 20 kg tot 40 kg per artikel

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor XXLpakket thuis bezorging dan bezorgt XXLpakket Standard service je bestelling binnen 3-5 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Pallet vervoer

  • Europallet of Blok pallet: Binnen 4-5 werkdagen

 

2.2 Bezorgkosten-Nederland

Als je een order in meerdere keren geleverd wilt hebben worden bezorgkosten per order berekend. Alle bestellingen boven de €150,- worden gratis thuisbezorgd door onze PostNL. Wanneer je bestelling minder dan €150,- bedraagt, vragen wij een bezorgvergoeding van €8,89.

2.3 Welke bezorgopties kan ik kiezen?

Wij bezorgen met verschillende bezorgdiensten zoals PostNL, XXLpakket, GLS, DPD. Je kunt niet kiezen welke bezorgdienst bij je komt.

2.4 Bezorgkosten-Buitenland

Indien je een order in meerdere keren geleverd wilt hebben worden bezorgkosten per order berekend.

Bezorgen kleine artikelen tot 20 kg per artikel

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor PostNL thuisbezorging dan bezorgt PostNL Standard service je bestelling binnen 4 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.
  • Pakket tot 20kg: Vanaf €250,- brengen wij geen verzendkosten in rekening, de bezorging is dan gratis.

Bezorgen grote artikelen 20 kg tot 40 kg per artikel

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor XXLpakket thuis bezorging dan bezorgt XXLpakket Standard service je bestelling binnen 3-5 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Pallet vervoer

  • Europallet of Blok pallet: Binnen 4-5 werkdagen
  • Pallet vervoer: Vanaf €1.750,- brengen wij geen verzendkosten in rekening, de bezorging is dan gratis.
2.5 Artikel defect of verkeerde product(en) ontvangen?
  • Het komt bijna niet voor, maar als het voorkomt is het heel vervelend: je hebt een defect artikel ontvangen of je bestelling incompleet ontvangen. Vervelend! Dan vragen wij je dit binnen 48 uur aan ons te melden door een e-mail te sturen naar [email protected] met een foto. Dan zorgen wij voor een zo snel mogelijke oplossing. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om.
3 Retourneren
3.1 Hoe kan ik mijn product retour sturen?

U kunt de producten die u bij Sanitear.nl gekocht heeft meestal gewoon retourneren. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van de producten, uiteraard hoeft u hier geen reden voor op te geven. Helaas verkopen we ook producten waarbij retourneren net wat minder makkelijk werkt. Lees daarom goed de onderstaande tips, voorwaarden en uitzonderingen.

fonteintoilet.nl accepteert uitsluitend retourzendingen als het aan de volgende eisen voldoet:

  1. Vul het retourformulier in. (*Retourzendingen zonder retourformulier worden niet in behandeling genomen), Voordat u artikelen retour stuurt dient dit schriftelijk of per email bevestigd te zijn door [email protected]
  2. Het product/producten geheel compleet, indien mogelijk in de originele verpakking en in originele staat zijn.
  3. Het artikel nog in de originele, onbeschadigde verpakking zit (hier mag niet op geschreven worden).
  4. Het product/producten ongebruikt zijn.
  5. Het product/producten schoon zijn.
  6. Het product/producten niet ingebouwd is/zijn geweest dan wel op enigerlei wijze gemonteerd is en/of zijn geweest.
  7. De bijbehorende montagematerialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich bevinden in de originele verpakking, hetgeen ook geldt, voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
  8. Bij artikelen die gemonteerd zijn en/of niet in de originele verpakking zijn, hebben wij het recht om de schade in rekening te brengen.
  9. Het artikel wordt verpakt in een doos of inpakpapier en het bestelnummer duidelijk op de over verpakking vermeld wordt.
  10. We verzoeken je het artikel stevig te verpakken in de originele verpakking. Gebruik alleen transparant tape (geen duct-tape) om de verpakking dicht te plakken. Schrijf niet op de doos!
  11. Het artikel wordt verpakt in een doos of inpakpapier en het bestelnummer duidelijk op de over verpakking vermeld wordt.
  12. Het artikel besteld is voor particuliere doeleinden. Zakelijke bestellingen en speciaal-order kunnen helaas niet worden teruggenomen, tenzij anders is overeengekomen in de koopovereenkomst.

     Let op: Retourzendingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, worden niet in behandeling genomen.

     Bij het bepalen van de waardevermindering hanteren wij de volgende richtlijnen: -Indien je retourzending niet voldoet aan de gestelde retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het product.

  • Beschadigde verpakking = 20% waardevermindering.
  • Geen verpakking = 50% waardevermindering.
  • Beschadigd, gebruikt of vies product = 100% waardevermindering
3.2 Wat is de retourtermijn van mijn ontvangen producten?

Bij fonteintoilet.nl kunt u binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd het artikel retourneren.

Binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd en/of retourmelding dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd

3.3 Retourkosten

De retourkosten zijn voor jouw eigen rekening.

3.4 Retourschade

Indien het pakket verloren en/of schade is gegaan tijdens het retour sturen is Fonteintoilet.nl daar niet verantwoordelijk voor. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te versturen. Voordat je een bestelling retourneert dien je een retour aanvraag in te vullen.

3.5 Terugbetaling

Zodra fonteintoilet.nl uw retourzending verwerkt heeft (hierover ontvangt u een bericht), betalen we u binnen 7 werkdagen terug. Hoe snel u het geld op uw rekening heeft, hangt af van de door u gekozen betaalmethode. Staat het bedrag na 10 werkdagen nog niet op uw rekening? Neem dan contact met  op [email protected]

Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor sociaal media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Manage cookies